top of page

לחם צ'דר וצ'ילי אקזוטי



הלחם הזה מדהים בפני עצמו, הוא חגיגי ופשוט בעת ובעונה אחת ויכול להתאים לכל ארוחה ביום, עם סלט או מרק. אני חושבת שמלוא הפוטנציאל של הלחם מתממש כשמכינים ממנו טוסט גבינה עסיסי. הריח והטעם שיוצאים כאשר הצ'דר שנמצא בתוך הלחם נצרב, הם פשוט אלוהיים. זה שילוב של ריח פיצה עם עוגת שמרים עשירה.

מתכון

כמות: עבור תבנית אינגליש קייק אחת. זמן עבודה: 20 דקות. זמן אפייה והתפחה: שעתיים.

מרכיבים לבצק:

500 גרם קמח רב תכליתי

7 גרם שמרים

20 גרם סוכר

1 ביצה

10 גרם מלח

50 גרם חמאה רכה

100 גרם חלב (חלב שיבולת שועל, חלב סויה)

150 גרם מים

מרכיבים למילוי:

2 כוסות צ'דר מגורר

½ כוס פרמז'ן מגורר

חופן עלי בזיליקום

צ'ילי חריף- אופציונלי

הכנה:

1. מניחים בקערת מיקסר המצויד בוו לישה את הקמח והשמרים היבשים ומערבבים. יוצרים גומה בקמח ומוסיפים את הסוכר, השמן, ביצה, חלב ומים. מתחילים ללוש במהירות נמוכה, כשש דקות, עד שנוצר בצק אחיד. מוסיפים את המלח ומעבדים כארבע דקות נוספות במהירות בינונית עד שמתקבל בצק חלק לגמרי ולא דביק. לבצק מרקם עשיר.

2. מעבירים את הבצק למשטח עבודה ולשים כמה דקות ביד. משמנים את קערת המיקסר או קערה אחרת במעט שמן קנולה, מניחים בה את הבצק ומשמנים אותו מכל צדדיו. מכסים את הקערה באופן אטום בניילון נצמד ומתפיחים את הבצק כשעה עד שעה וחצי במקום חמים, עד שהוא מכפיל את נפחו.

3. מורידים את הבצק למשטח עבודה ומרדדים למלבן בעובי 0.5 ס"מ. מורחים על הבצק סלסה עגבניות משגעת, מפזרים צ'דר ופרמז'ן בנדיבות. משאירים חופן צ'דר וחופן פרמז'ן לסוף. מפזרים עלי בזיליקום. *החריף של המתכון מגיע מהסלסה אך אפשר גם לפזר טבעות צ'ילי בשלב הזה.



4. מגלגלים את הבצק לגליל מהחלק הארוך, כך שייווצר גליל ארוך. חותכים את הגליל לכל האורך לשני חלקים שווים. מלפפים את שני החלקים אחד בשני (בורג), כשהחלק הפתוח עם המילוי פונה כלפי מעלה. סוגרים את הקצוות ע"י צביטה כדי שהמילוי לא יזלוג החוצה.



5. מעבירים לתבנית אינגליש קייק. בוזקים את יתרת הגבינה על הבצק. מתפיחים בשנית, עד שהבצק כמעט מכפיל את נפחו כחצי שעה.



6. אופים במשך 40-50 דקות. יתכן שלקראת הסוף צריך לכסות בנייר אלומיניום כדי שהלחם

ימשיך להיאפות מבלי להישרף.

7. בודקים שהלחם מוכן- מוצאים מהתבנית, הלחם צריך להיות זהוב בצדדים.

מאפשרים ללחם צ'דר זמן התקררות של 30 דקות אחרי האפייה!! בזמן הזה הלחם ממשיך להיאפות.

8. בתאבון😊





bottom of page