מכירים את זה שאתם יושבים סביב מדורה או קמין דולק ואתם מהופנטים למראה הלהבות?
יש לכך סיבה😊 האש יוצרת חום (אנרגיה של שינוי) ואור (בהירות מחשבה והארה), האש היא כלי לשינוי, חיבור לעוצמה אישית וחוזק פנימי.
כשנמשכתי לבישול באש לא ממש ידעתי את כל הפרטים הקטנים האלה על אלמנט האש, אבל הרגשתי שאני רוצה להיות קרובה לאש. גם עכשיו כשאני מבשלת, אני לא חושבת על זה, אלא פשוט נהנית. והחוויה של הבישול עם הלהבות היא כל כך עוצמתית, פראית ורומנטית בשבילי, שאני חוזרת אליה שוב ושוב.
התחלתי לבשל על אש חיה כשהייתי בדנמרק, זו הסיבה שבזכותה שיניתי כיוון לבישול. ברור שיותר קל להדליק את הגז ולבשל במטבח (במיוחד כשמצלמים סרטון) אבל זה פשוט לא אותו הקסם. האווירה, הקול שהאש יוצרת, החום הנעים, הקסם המהפנט וכמובן הטעם העמוק שהאש מעבירה לאוכל, שווה את "הטרחה".
במתכון הזה אני מכינה שקשוקה עם הרבה עלי חובזה שחוגגת בחורף עם עלים ענקיים ויפים. יש גם ביצי חופש אורגניות נהדרות וטריות וגבינת עיזים בושה ריחנית (Buche).
מתכון:
עבור 4 מנות (4 ביצים)
3 כפות שמן זית לטיגון
1 בצל חתוך לפרוסות
חתיכת ג'ינג'ר קטנה
4 פטריות שלמות
4 שיני שום פרוסות
2 עגבניות חתוכות לקוביות
10 עגבניות שרי חצויות
2 כפות רסק עגבניות
2 כפות סילאן תמרים או סוכר
מים ליצירת רוטב
זרעי כוסברה כתושים
ענף רוזמרין (אופציונלי- נותן טעם חזק)
חופן של עלי חובזה
4 ביצים
1 גבעול בצל ירוק חתוך לרצועות דקות
4 פרוסות או שברי גבינת עיזים או גבינה אחרת שאוהבים
מלח ופלפל לפי טעם
אופן הכנה:
1. מחממים מחבת גדולה ומוסיפים שמן לטיגון.
2. מוסיפים את הבצל הקצוץ ומטגנים עד להזהבה קלה של הבצל. מוסיפים ג'ינג'ר.
3. מוסיפים פטריות ושום ומטגנים דקה
4. מוסיפים עגבניות ומטגנים 3 דקות.
5. מתבלים בזרעי כוסברה, מלח, סילאן, רוזמרין (אופציונלי)
6. מוסיפים מים ומאפשרים לרוטב לבעבע לפחות ל5 דקות כדי להגיע להסמכה. בודקים שיש מספיק מים כדי שלא יישרף
7. טועמים את הרוטב ומתקנים עם מלח ופלפל לפי הטעם.
8. יוצרים גומחה קטנה עם כף ומוסיפים ביצה (ללא הקליפה). כך עושים עבור כל הביצים.
9. מכסים את המחבת ומאפשרים לחלבון הביצה להתקשות, כ- 3-4 דקות. אם רוצים שגם החלמון יתקשה ממשיכים בישול לעוד כ-3 דקות.
10. מפזרים בצל ירוק לקישוט ומכניסים את הגבינה ליד כל ביצה.
11. מגישים חם😊
* לזכור להוציא את חתיכת הג'ינג'ר לפני שמגישים!! (מיועד לאמיצים ביותר).
Comments